GENERELLE VILKÅR
HÅNDTERING AV PERSONOPPLYSNINGER, INTEGRITETSPOLICY OG GDPR
Din personlige integritet er viktig for oss på SolisHus AS og vi registrerer og verner om dine opplysninger på en sikker og beskyttende måte. SolisHus AS behandler disse opplysninger i samsvar med gjeldende lover og regler fra Den generelle databeskyttelsesforordningen (eng. General Data Protection Regulation, GDPR) og annen gjeldende norsk databeskyttelseslovgivning.
SolisHus AS, org.nr. 927 034 948, e-post: post@solishus.no, er personopplysningsansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir SolisHus AS. Opplysningene brukes for at vi skal kunne holde våre løfter til deg, f.eks. å levere bestillingen din, markedsføringsaktiviteter og tilbud tilpasset nettopp deg. For å lykkes med dette kan det hende vi må samkjøre dine opplysninger med andre registre og overlevere dem til andre selskap innen SolisHus AS og til våre samarbeidspartnere. Vi dokumenterer også den kommunikasjonen vi har med deg med det formål å gi deg bedre service.
Som kunde har du rett til, etter et skriftlig krav, å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har registrert om deg og hvordan disse brukes. Du har også rett til å kreve at vi retter eller fjerner feilaktige opplysninger om deg. Du kan også når som helst trekke ditt samtykke til å motta tilbud og annen markedsføring.
Ved bestilling av en vare som sendes direkte fra en tredjepart kommer SolisHus AS sende over de opplysninger som behøves til de berørte parter for å fullføre bestillingen din.
Om du som kunde velger å sende en e-post til SolisHus vil din e-postadresse og e-post historikken spares i den hensikt å gjøre det lettere å følge opp og svare på henvendelsen.
Ingen opplysninger kommer til å bli solgt videre til tredjeparter.
GENERELL INFORMASJON OM BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER
All behandling av personopplysninger skjer i henhold til Den generelle databeskyttelsesforordningen. Ansvarlige for behandlingen er SolisHus AS.
Personopplysninger spares bare så lengde det er nødvendig for å fullføre de gjøremål avsett for å oppfylle de forpliktelser i henhold til gjeldende lover og regler, deretter slettes de. Om opplysninger kan anses å være ufullstendige, feilaktige eller irrelevante har du rett til å be om at de rettes opp eller blir slettet.
Du kan be om et utdrag på hvilke opplysninger som vi har registrert på deg. For å be om et slikt registerutdrag eller rettelse av opplysninger sender du en skriftlig underskrevet forespørsel til: kundeservice@solishus.no
COOKIES
En cookie (informasjonskapsel) er en liten tekstfil som sendes fra SolisHus AS sin webserver og som lagres på din datamaskin. Hovedoppgaven til cookien er å forenkle din bruk av vårt nettsted og dermed forbedre brukeropplevelsen. Polhus bruker også tjenester fra tredjeparter som kan bruke cookies for å forbedre opplevelsen for deg som bruker. Et eksempel på bruk av involvering av tredjeparter er bruken av måleverktøyet Google Analytics.
Du kan velge å ikke akseptere cookies fra tredjeparter gjennom å følge noen av disse linkene:
TILBUD
Hvis du har mottatt et tilbud fra oss, er dette gyldig i 21 dager, med mindre annet er oppgitt.
BETALING
Del opp betalingen
SolisHus AS samarbeider med Klarna for å tilby en sømløs betaling-opplevelse for sine kunder.
For nærmere informasjones trykk linken her.: https://www.klarna.com/no/vilkar/
Betale med kort
Du registrerer dine kortopplysninger på en sikker side, deretter debiteres beløpet kortet ditt. Hele transaksjonen foregår gjennom en kryptert forbindelse og er svært sikker. Så fort bestillingen din er klar, sender vi varene dine.
Forskuddsbetaling via faktura
Et fakturaunderlag sendes til din e-postadresse når du har registrert bestillingen din. Du betaler inn pengene akkurat slik du betaler dine andre regninger. Når pengene er på vår konto sender vi varene dine.
Kontakt oss på post@solishus.no for mer informasjon.
Forbrukerkjøpsloven
Vi følger forbrukerkjøpsloven og anvender følgende lovverk: Angrerettloven, internetthandel, postordre- och telefonsalg reguleres i angrerettloven. (fjernavtale = vanlige avtaler når du handler via internett. For slike avtaler gjelder angrerettloven).
De viktigste delene i loven for deg som forbruker er angreretten og den informasjonen du har krav på.
Angreretten
Når du kjøper en vare eller tjeneste via telefon eller internett, har du ifølge loven rett til å angre kjøpet i 14 dager, når du handler innen Norge.
EXTRA INFORMASJON
Når du handler via telefon eller internett skal du også få en blankett du kan bruke om du angrer kjøpet i tillegg til et informasjonsdokument. Det skal blant annet inneholde informasjon om angreretten og adresse og telefonnummer til den du skal henvende deg til om du angrer deg.
RETURFRAKTEN
Ved fjernavtale: Om du angrer kjøpet, må du selv betale returfrakten.
LEVERING
Varene leveres til kundens leveringsadresse. SolisHus As tilbyr fri frakt til postnummer under 7800, og fri frakt ved levering til terminal, hvor produktet hentes selv, i hele landet.
Til postnummer over 7800 tilkommer det en fraktkostnad om varene skal leveres helt fram. Det er alltid fri frakt til terminal. Ta gjerne kontakt med kundeservice om dere ønsker mer informasjon om vår levering til postnummer over 7800 eller om dere ønsker at varene skal leveres fraktfritt til terminal hvor dere henter selv. Kundeservice kan hjelpe dere med hva som da blir nærmeste terminal.
Ved levering til øyer uten fast veiforbindelse tilkommer det en ytterligere fraktkostnad. Dere vil få beskjed om den ekstra kostnaden når dere har gjort en bestilling. Dere kan også kontakte kundeservice om dere ønsker at vi undersøker hva fraktkostnaden kommer til å bli ved levering til et sted uten fast veiforbindelse før dere bestiller.
Vi har litt leveringstid fordi vi må håndlage alle våre produkter etter din bestilling. Leveransen fra fabrikken er beregnet til å skje innen 3-12 uker fra bestilings dato (sjekk produktinformasjon).
Som kunde er det ditt ansvar at veien til din leveringsadresse er åpen for tunge kjøretøy. Ved å bekrefte bestillingen din garanterer dere som kunde at nødvendig tillatelse for veilag eller vegeier er innhentet, at veien er framkommelig, og at veien tåler og tillater transporten som leveransen innebærer.
Våre biler kjører så nære din leveringsadresse som mulig, og setter av din bestilling der.
Vi tilbyr ikke innbæring av bestillingen. Dette innebærer at lossing ved leveranse innbefatter varens forflytning fra transportkjøretøy til en plass innenfor transportkjøretøyets rekkevidde.
SolisHus samarbeider med kjente spedisjonsfirmaer som garanterer raske leveranser over hele Norge. SolisHus samarbeider med ulike spedisjonsfirmaer ut i fra hvor i landet bestillingen skal leveres.
Fortolling(Mva) av produktene vi selger er inkludert i prisen.
GARANTI
SolisHus AS er ansvarlig for feil eller skader som oppdages i forbindelse med at produktene pakkes opp. Skadede deler erstattes med nye uten kostnad. Muggskader som kan oppstå på grunn av feilaktig oppbevaring hos kunde eller etter at byggesettet er montert inngår ikke i garantien. Følgekostnader som oppstår på grunn av at en del er skadet, feil eller mangler, erstattes ikke.
Det finnes et antall ulike varianter av produkter. Bildene på hjemmesiden skal ses som illustrasjoner eller eksempler og kan avvike fra manualer og tegninger. Tegningene på hjemesiden gjelder generelt, men vi forbeholder oss retten til endringer. Posisjonsangivelsene kan variere mellom de ulike produksjonene. Den originale tegningen for akkurat ditt produkt medfølger i leveransen. Ta utgangspunkt kun i de medfølgende tegningene.
Merk at det er ytterst viktig å spare på pakkedokumentet som følger med leveransen. Dokumentet angir produksjonsdato og navnene på de som har pakket og utført kvalitetskontroll. Ved en eventuell reklamasjon eller komplettering trenger vi opplysningene på dokumentet for å finne de rette delene!
Vennligst les under om hva du skal gjøre ved en eventuell reklamasjon!
REKLAMASJON
Våre produkter produseres av kvalitetssortert virke som leveres av Baltisk ledende sagbruk. Før de sendes ut av fabrikken, kontrolleres samtlige pakker for kvalitet og innhold. Til tross for dette kan det noen ganger skje at en kunde ikke er fornøyd og har grunn til å reklamere på produktet. Det er viktig at vi får avhjulpet skaden så snart som mulig. En reklamasjon behandlet på riktig måte er en garanti for at du skal være fornøyd og vil handle hos oss igjen. For så raskt som mulig kunne hjelpe deg, er det viktig at vi får all informasjon som vi trenger for å vite hvilken del det dreier seg om. Under ser du hvordan det dokumentet som pakkes sammen med huset, ser ut. Vi vil vite pakkedato, løpende pakkenummer.
Feil og skader skal dokumenteres med fotografier
Følgende opplysninger er også nødvendig
Årsaken til reklamasjonen: F.eks. tre deler var skadd
Når ble produktet kjøpt: F.eks. 26.02.2020
Produktets navn: F.eks. DE3657
Delens nummer: F.eks. Pos 12
Antall: F.eks. 3 av 40 skadede
For å kunne komme i kontakt med deg vil vi dessuten vite
Navn:
Fullstendig adresse:
Telefonnummer på dagtid:
E-postadresse:
Send opplysningene til kundeservice@solishus.no
Returforsendelse må dekkes av kunden.